Bättre inne på gymmet än ute i regnet

Sofia skriver...
 
Precis hemkommen från gymmet. Det blev ett pass på 1 timma och 15 minuter.
Jag och Hanna har gjort tre olika gympass som försvåras och dom ska vi använda oss av. Vi fick hjälp av vår lärare och han tyckte att på Pass 1 skulle vi träna mycket på maskinerna. Pass 2 ska vi lägga på lite mer vikter och kanske inte lika mycket maskiner. Pass 3 kör vi mest funktionell träning. Vad funktionell träning är, kommer vi att skriva mer om när vi väl har kommit igång med den träningen. 
 
Idag började jag med pass 1. Och eftersom vi bara tränar på gymmet en gång i veckan, så fokuserar vi på de stora muskelgrupperna(ben, rygg, axlar och mage). Jag började med att köra en uppvärmning på 10 minuter, där efter ben, rygg och axlar. Sedan stod jag och stakade i 2 km och slutade med mage.
Nu kanske du undrar varför inte armar ingår i detta passet och tänker att det är viktigt att ha armmuskler när man ska åka med tjejvasan. Men när vi tränar de stora muskler som axlar och rygg bland annat, tränar man samtidigt armar. 
 
Glöm inte att vi vill ha frågor och tips!
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0