Träningsläger i Järvsö

Hej där!
 
Nu är vi uppe i Järvsö för att åka längdskidor. Det är dag 2 på vårt lilla träningsläger ;) 
 
Dag 1 kan vi sammanfatta såhär:
När vi vaknade på morgonen var det inte direkt skidåkarens bästa väder ute. Det snöade endel vilket gör att spåren blir mjuka och tröga att åka i. Men vi taggade ändå för att få åka skidor är ju bland det roligaste som finns. Efter att vi hade vallat skidorna åkte vi en testrunda på 2.5 km men vi kände att det gick bra och åkte direkt in på 5:an, alltså blev det 7.5 km vi åkte. Det kändes ändå bra att åka även fast man var seg i kroppen. Och målet var att åka hälften innan vi skulle äta och hälften efter. Vi tog oss ut på ännu ett varv på 7.5 km. Det var den rundan som de flesta åkte så därför var spåren ändå hyfsat bra.
Men något hände där för mig, Sofia. I fredags hade vi ett tungt pass som vår klasskompis Rebecca höll i, det var jättekul och jobbigt. Men på kvällen där kände jag en ständig värk i ryggen. Och även under hela lördagen höll denna smärta i. Men jag tänkte ju att det bara var träningsvärk men igår när vi åkte skidor kände jag att det är något som är fel. Värken kom tillbaka och har funnits där fram till nu, idag. 
 
Men Hanna är ute och i spåret och kör på förfullt. Igår körde hon hela 3 mil och antar att hon satsar på något liknande idag med. Ni får höra från förhoppningsvis höra från henne senare idag när hon är tillbaka. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0