PT för en dag

Detta är ett inlägg som kanske inte handlar så mycket om min träning men ändå en kul grej att skriva om. Kanske får du tips på hur du kan lägga upp din träning om du aldrig har varit ute och joggat innan. Eller om du känner någon som skulle vilja komma igång med träningen, då kan du absolut använda detta upplägg till en början. 
Ikväll har jag varit PT för en som aldrig har varit ute och joggat tidigare. Personens önskan var att blanda ett 20-minuters pass med att gå och jogga. Eftersom förfrågan kom samma dag la jag upp ett snabbt upplägg som såg ut såhär: 
5 min - rask gång.
30 sek - jogga
2 min - rask gång
40 sek - jogga
4 min - rask gång
50 sek - jogga
2 min - rask gång
1 min - jogga
2 min - rask gång
1 min 10 sek - jogga
2 min - rask gång
Till slut fick personen springa till målet och när det var 10 meter kvar la vi in en spurt. 
 
Personen var nöjd med träningen och tycker det var ett bra upplägg. Detta upplägg ska kör personen två gång i veckan i tre veckor.
 
GLÖM inte det viktigaste: att peppa dig själv eller personen du tränar!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0