Nyfunnen löpträning

Ja idag testade jag på en ny löpträningsvariant. Ja, den är i alla fall ny för mig. 
Här om dagen fick jag en tidning som heter "Vasalöparen". Antar att alla som har anmält sig till något Vasalopp får en sån tidning. Där finns det exempel på träningsschema för nybörjare, 7-timmarsåkare(alltså de som åker långa Vasaloppet, 9 km på 7 timmar) och sen elitidrottare. 
Så idag tog jag tips från nybörjarträningsprogrammet och dag ett v.47, alltså denna veckan, står det: 
1 tim löpning med full fart i uppförsbackarna och lugnt på platten och nedför. 
Rundan jag sprang gick på 56 minuter så om man skulle vara nogrann skulle jag varit tvungen att springa 4 miunter till. Men det skippade jag. Så jag det va kul att testa en annan slags löparträning. Oftast blir det att man bara är ute och springer en runda som man kanske oftast alltid springer. Men varför inte variera sig lite. Det gör att träningen blir mycket roligare. 
 
Är du intresserad av att få fler träningstips när det gäller löpning eller annan träning? Hör bara av dig!! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0